کد خبر: ۶۲۴۰۸۱
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
مي‌گوييم اعتراض حق ملت است اما حرمتي براي اين حق اعتراض و پاسخگويي قائل نيستيم

كيفيت زندگی مردم همچون قيمت بنزين به فوب خليج‌فارس برسد| مردم به چه شيوه‌ای اعتراض كنند؟

نايب‌رييس فراكسيون اميد مجلس مي‌گويد: «ما مي‌گوييم اعتراض حق ملت است، بايد به مردم پاسخ دهيم اما هيچ حرمتي براي اين حق اعتراض و پاسخگويي قائل نيستيم و جايگاهي براي‌شان تعريف نكرديم.»
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالكريم حسين‌زاده گفته است: «هيچ‌كس فرمول اجرايي نمي‌دهد كه مردم به چه شيوه‌اي اعتراض كنند؟ هيچ‌كس پاسخگو نيست كه مردم به چه طريقي مشكلات‌شان را بيان كنند.»

رييس فراكسيون حقوق شهروندي مجلس درباره اينكه چرا گاهي مسوولان به‌ جاي پاسخگويي به مردم سكوت مي‌كنند يا پاسخي قانع‌كننده نمي‌دهند، گفت: «امروز در فضاي تصميم‌گيري كشور شاهد استراتژي و تاكتيك سكوت عميق هستيم.»

كيفيت زندگی مردم همچون قيمت بنزين به فوب خليج‌فارس برسد

او با اشاره به فضاي اين روزهاي صحن علني مجلس ادامه داد: «مشاهده مي‌كنيد در صحن علني مجلس نمايندگان دايما در حال تذكر، اخطار و نطق هستند اما رييس مجلس در سكوت كامل است و در نفع و تاييد حرف‌هاي نمايندگان حركتي صورت نمي‌گيرد.»به گفته حسين‌زاده، جامعه در خصوص سران قواي كشور تذكراتي دارند، اما آنان سكوت مي‌كنند؛ مگر اينكه در جلسات كاملا خصوصي حرفي گفته شود. اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس گفت: «اتفاق ديگري كه در حال رخ دادن است و موازي با اين عدم پاسخ‌دهي پيش مي‌رود، اين است كه سران قوا تقصير را گردن يكديگر مي‌اندازند. در مجلس هم رويه اين است كه حاميان رييسي، لاريجاني و روحاني در حمايت از آنان در صحن با يكديگر در حال گفت‌وگو هستند.»

نايب‌رييس فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه در شرايط فعلي كشور، فرد و حتي سران قوا مهم نيستند، ادامه داد: «نمايندگان مجلس و سران قوا هر يك ابزاري در راستاي منافع ملي و يك هدف به اسم توسعه كشور هستند.»

او گفته است: «چرا بايد كشور را در اين سكوت ببريم؟ آيا از توضيح دادن مي‌ترسيم و درست نمي‌دانيمش؟!»

رييس فراكسيون حقوق شهروندي مجلس با اشاره به اينكه قانون اساسي آن‌طور كه از آن دم زده مي‌شود، اجرايي نمي‌شود، گفت: «چرا با وجود اينكه در فصل سوم قانون اساسي حقوق ملت ذكر شده و طبق همين قانون رييس‌جمهور بايد پاسدارش باشد، رييس مجلس مدافع اجرايي شدنش و رييس قوه قضاييه هم نظارت كند خودشان به نوعي وجود اين قانون را نفي يا درست اجرايي نمي‌كنند!»

نايب‌رييس فراكسيون اميد تاكيد كرد: «ما مي‌گوييم اعتراض حق ملت است، بايد به مردم پاسخ دهيم اما هيچ حرمتي براي اين حق اعتراض و پاسخگويي قائل نيستيم و جايگاهي براي‌شان تعريف نكرديم. دنبال صادر كردن بيانيه هستيم در حالي كه مردم به جايي رسيده‌اند كه بيانيه آرام‌شان نمي‌كند، كشور به نقطه‌اي رسيده است كه ديگر بيانيه چاره دردها و زخم‌ها نيست.»

او با انتقاد نسبت به اينكه «هيچ‌كس فرمول اجرايي نمي‌دهد كه مردم به چه شيوه‌اي اعتراض كنند و هيچ‌كس پاسخگو نيست كه مردم به چه طريقي مشكلات‌شان را بيان كنند»، از اينكه گفته مي‌شود «تصميمات كارشناسي شده» اما فرمولي براي آن ارايه نمي‌شود نيز انتقاد كرد و در اين رابطه ادامه داد: «به‌طور مثال مي‌گويند كه قيمت بنزين بايد به فوب خليج‌فارس برسد، باشد اين صحبت قبول آيا نبايد سطح كيفيت زندگي مردم هم به اين نقطه برسد؟ مي‌گويند ما ارزان‌ترين بنزين دنيا را دارا هستيم، بله درست بنزين ما ارزان است اما آيا نسبت درآمدي مردم با گران‌ترين بنزين دنيا يكي است؟»

به گفته اين نماينده اصلاح‌طلب مجلس، در حال حاضر به دليل آنكه ما در يك خلأ هستيم و اطلاعي نداريم مبناي كارشناسي اين تصميمات بر چه اساسي است و مردم هم نمي‌دانند مشخص است كه راه به جايي نمي‌بريم. نايب‌رييس فراكسيون اميد با تاكيد بر اينكه نامحرم دانستن مردم توهين به شأن ملت است، ادامه داد: «حكمروايي خوب ايجاب مي‌كند ما فرآيند تصميم‌گيري و تبعات را به ملت بگوييم و راهكار از آنها بخواهيم و با آنها درميان بگذاريم كه چه اتفاقاتي افتاده يا خواهد افتاد.» او گفت: «معتقدم بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي حكمراني براي اين است كه مردم را از اتفاقات باخبر نمي‌كنيم و مدام مي‌خواهيم براي‌شان تصميم‌گيري كنيم. در صورتي كه ما چه كساني هستيم كه براي مردم تصميم مي‌گيريم؟ مردم بايد بيايند و در تصميم‌گيري‌ها مشاركت داده شوند اما اين اتفاق رخ نمي‌دهد.»

اين نماينده مجلس ادامه داد: «نقد اساسي به سران سه قوه اين است، ادعاي اجراي دقيق قانون اساسي را دارند اما اولين نفراتي هستند كه اين قانون را زير پا مي‌گذارند، دور مي‌زنند يا اينكه قانون اساسي را به ظن خودشان اجرايي مي‌كنند.» به گفته رييس فراكسيون حقوق شهروندي، اگر واقعا مي‌خواهيم آرامش به كشور بازگردد، بايد سران قوا بيايند و به مردم توضيح دهند. او ادامه داد: «اين سكوت عميق چاره‌گر نيست؛ زيرا درد و زخم‌ها را عميق‌تر مي‌كند و باري از روي مشكلات كشور برنمي‌دارد.»

او در بخش ديگري از سخناش گفت: «دو دوره است كه من در مجلس حضور دارم با دو دولت و دو رييس قوه قضاييه كار كردم، يك مورد بياوريد سران قوا از ملت عذرخواهي كرده باشند. آيا همه كارهاي ما درست است؟ اگر درست است پس اين ايرادات چيست؟»

نايب‌رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه مسوولان جامعه فكر مي‌كنند قهرمانان مردم هستند، تاكيد كرد: «قهرمانان واقعي مردم هستند و ما سربازان آنان هستيم درك چنين چيزي براي كارگزاران نظام چرا سخت است؟» او در پايان گفت: «در اتفاقات اخير تعدادي آدم كشته و دستگير شدند، بنابراين اگر يك‌سري از پرسش‌ها پاسخ داده شود، تهديد تبديل به فرصت مي‌شود. اگر غير از اين باشد و پرسش‌ها را پاك كنيم و پاسخي ندهيم يك تهديد را بزرگ‌تر و كلان‌تر كرده‌ايم، باز هم تاكيد مي‌كنم راه چاره پاسخ‌دهي به مردم و شنيدن اعتراضات و نقدهاي‌شان است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۱
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
63
بازهم موقع انتخابات شد
پاسخ ها
رزمنده نسل اول انقلاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دوستان گرانقدر:
ما کشور مقایسه های متعدد بی ربط هستیم.
بنزین مان را باید با سوئیس مقایسه کنند، دسمزدمان را با بورکینافاسو، رفاهمان را با جزایر کومور، آبمان را با صحرای آریزونا، نانمان را با کوه نشین های هندوکوش امنیت مان را با دره پنجشیر افغانستان، آزادیمان را با ...
اما یک بار نشد که همه چیز ما را با یک کشور مقایسه کنند.
مثلا قبول داریم که امنیت ما بیشتر از افغانستان است، اما لطفا در چاههای نفت را ببندید و بعد مقایسه کنید.
قبول داریم که بنزین به قیمت سوئیس باشد، اما لطفا حداقل حقوق را 3500 دلار کنید(هر دلار یک فرانک سوئیس) و مجلسی های ماهم مثل مجلسی های آنها حقوق نگیرند و آقای روحانی مثل رئیس جمهور سوئیس در خیابان راه برود و در صف مردم بایستد و ... بعد بنزین را حاضریم به قیمت سوئیس که نه بلکه گرانتر بخریم.
میانگین قیمت بنزین در سوئیس با 50 درصد مالیاتی که خرج رفاه مردمش می شود، حدود 1 فرانک است. یعنی با حداقل حقوق آنجا می شود 3500 لیتر بنزین زد. لطفا شما به کارگر نه، به کارمند عالیرتبه تان، 3500حقوقی بدهید که بتواند 3500 لیتر بنزین به قیممت آزاد نه، بلکه سهمیه ای بخرد، حاضرید؟؟؟؟!!!!
متاسفانه نمی دانم چرا و چگونه عده ای اینقدر مردم را احمق فرض می کنند.چاههای نفت و گاز فقط بدبختیش مال ماست و رفاهش را غربی هایی می برند که ما علیه شان شعار می دهم. هیچکس در اروپای مرکزی نگران جهش چند برابری قیمت بنزین، خوراکف پوشاک، مسکن و ... نیست.اما ما آرزو داریم که یک روز بدون نگرانی زندگی کنیم.
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
54
همش شعار و حرف های آرمانگرایانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
62
دیگه خیلی دیر شده عمو
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
63
قیمت ماشین در کشورهای حوزه خلیج فارس چند؟ در ایران چند؟ کلا ما چند چندیم!
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
36
در همین افزایش نرخ بنزین به چند نکته باید توجه داشت که سر منشا همه بدبختی ها است.
تولید بی کیفیت خودرو متاسفانه سهم به سزایی در هدر رفت بنزین در کشور دارد و دولت های مختلف به جای فشار به خودروسازها ساده ترین راه را انتخاب می کنند و آن هم فشار بر مردم است. آن هم مردمی که خودرو را به چند برابر قیمت واقعی خرید می کنند و مالیات و عوارض و معاینه فنی و... از این دست را نیز می بایست پرداخت کنند. در هنگام آلودگی هوا نیز باز فشار را بر مردم می آوریم که زوج و فرد است یا طرح ترافیک است و از این قبیل رفتارها.
اما در همین شهر تهران اگر سازمان تاکسیرانی در زمانی که می شد خودروی خارجی به قیمت مناسب خرید مثلا با شرکت تویوتا قراردادی را منعقد می کرد و از محل هدر رفت سوخت بر روی ماشین های فعلی مابه التفاوت این هدر رفت را به این کار اختصاص می داد. فکر می کنید چه اتفاقی می افتاد خوب کاملا مشخص است راننده سوار خودرو ترکیبی هیبرید می شد و با دنده اتوماتیک که همین باعث آرامش راننده و مسافرین می شد و هم میزان قابل توجه ای مصرف سوخت کمتر می شد و آثار روانی آن نیز در جامعه کاملا هویدا بود.
یا مثلا ورودی شهر تهران از کرج یا قزوین و یا از شرق تهران را بررسی کنید ببینید چه مقدار سوخت طی شبانه روز در ترافیک این مسیرها هدر می رود قطعا میلیون ها لیتر. خوب این جای فکر ندارد و یا اینکه نباید در حوزه حمل و نقل عمومی حداقل از کشورهای دیگر الگو برداری کرد؟
تا جلوی این هدر رفت را گرفت باور کنید اگر مسئولین شهری به جای فروش تراکم و مجوز دادن برج های آنچنینی در کوچه های هشت متری کمی فکر می کردند تمامی این مسائل حل شدنی بود. همه بی تدبیری ها را با تحریم گره نزنیم. یک جایی بایستیم و بالای سر را نگاه کنیم و درب جیبمان را هم بدوزیم و به فکر مردم باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
پرایدی خریدم3هزارتا کارکرده دنده 2 جانمیره از یک میزنم3 چکارباید کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
36
افرین بسیار خوب و بجا بود . بظر میرسد کشور اشکالات ساختاری دارد که ... هنوز از اصلاحات قول داده شده خبری نشده و از کشور های پیشرفته فاصله مان روز بروز بیشترمیشود !!! .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
27
10
بهترین کار این است که به آقای "تکرار می کنم" اعتراض کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
اعتراض می کنیم ، همونطور که به حامیان و تاییدکنندگان تصمیم بنزین 3000 تومنی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
42
1
آفتاب چرا آدرس غلط میدهی. کیفیت زندگی چه ربطی به قیمت جهانی بنزین دارد.
کیفیت زندگی ایرانیان به تلاش و کار و مقدار تولید کشور وابسته است.
قیمت بنزین به عرضه و تقاضای جهانی وابسته است.
کشورهایی هستند که سرانه تولید آنها 30000 دلار است و کشورهای که سرانه آنها 1000 دلار هست ولی بنزین در هر دو کشور یک قیمت دارد.
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
لطف کن سرانه ایران را هم بگو.
اتفاقا ربط دارد وقتی شما قدرت خرید نداری وقتی شما در کشوری زندگی می کنی که کالاها ساعتی افزایش پیدا می کند و............ پس همه چیز به هم ربط دارد.
داوذ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
اگر اندیشه کنی خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
21
اصلاح طلب ، اصولگرا دقت کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
12
حالا که اعتراض مردمی نا خواسته در این مسیر رفت، نباید بفکر چاره بود؟ چکار دارید کجا اعتراض کنند. اتفاق افتاده را چاره کن و آن یکی در الویت بعدی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
21
قیمت بنزین باید هر سریع تر و تا دیر نشده تک نرخی گردد.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
دو نرخی یعنی رانت و سو استفاده... تک نرخی کنید تا شفاف سازی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
21
سال2116یه تویوتا کرولا از امارات خریدم به پول خودمون شد40ملیون وبعدازترخیص ازگمرک خرمشهرکلا50تومان شد قیمتش
پلاک منطقه آزاداروند
الانه حدود4ساله فقط بنزین توش میریزم و5ماهی یبار روغنشو تعویض میکنم
یبارم باطری براش تعویض کردم
بله اونها توی کشورهای فوب خلیج فارس این ماشینهارو سوارمیشن
خونه هاشونم که باید برین و ببینین که من مهمون یه دوستی بودم اونجا خونه هاشون کاخ هستن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
منم همان سال یک رانا خریم سی میلیون تومن تا حالا پنجاه میلیون خرجش کردم هیچ وقت هم ماشین نبوده برام
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
1
9
معلم های اخلاق توصیه را براحتی انجام نمیدهند
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
15
هيچ حرمتي براي اين حق اعتراض
و پاسخگويي قائل نيستيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
14
همش دروغ دروغ وباز دروغ از چپ وراست وبالا و پایین دروغ.... برای چه بنزین را گران کردید؟ برای قاچاق؟ خوب مگه نیروی انتظامی و نظامی نمیتواند جلو قاچاق را بگیرد پس چرا بوجه کلان میگیرد؟ در ثانی با گران شدن قاچاق تمام نمیشود ودیگر دلایل بی خود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
1
7
آقا شما واقعا دنبال راهی مسالمت آمیز برای اعتراض در ایران هستید؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
6
باسلام
باید هرچه زودتر این تصمیم تک نرخی شدن بنزین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
1
فوب خلیج فارس یعنی چه
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
2
خواهش می کنم از وظیفه ای که به شما واگذار کردن درست استفاده کن تا مردم اعتراض نکنند چون تو سکوت کرده ای و ناتوانی حالا مردم باید فدای ناتوانی توشوند بهتر است از این حرفها دم نزنی دوباره می خواهی مردم را نردبان ترقی خودت کنی
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
5
سلام
فوت خلیج فارس چند؟
وقتی ارزش پول ملی دایما در کاهش است
بنا بر این روزی می رسد که یک لیتر بنزین در ایران 100 هزار تومان هم قابلیت قاچاق دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
0
5
مجلس در راس امور است؟ ؟ ؟ یا فقط ریل گذار و مجری برنامه های اقایان است..؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
2
افتاب طوری مطلب میزاره انگار فقط دولت وظیفه ندارد همه این مطالب که میگویید وظیفه دولت منتخب شماست نه کس دیگر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
4
این نماینده چرا الان به فکر مردم افتاده زمان رای اعتماد به اخوندی و شریعتمداری و ... کجا بوده
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
1
سلام
من از 124 و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کننده گان شکایت دارم ولی نمی دانم مسئول کیست؟!
به سایت سازمان بازرسی از ایشان شکایت کردم که بدون بررسی عنوان بایگانی شود تنها اقدام ایشان بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین